ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ για αγορές άνω των 69 €
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 210 88 10 717
0

Πέντε βασικές συμβουλές για όσους θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην εστίαση!

29/10/2018
από coffees.gr

Πόσο δύσκολο είναι να ξεκινήσει κανείς τη δική του καφετέρια και ποιες κακοτοπιές έχει να αντιμετωπίσει; Όλα γίνονται ευκολότερα, όταν κάποιος γνωρίζει και αγαπά το βασικό προϊόν της επιχείρησής του : τον καφέ.

Ο καφές είναι μια αγαπημένη συνήθεια για τους περισσότερους Έλληνες, τόσο βαθιά ριζωμένη στην καθημερινότητά μας, που είναι από τους λίγους τομείς που δεν γνώρισαν ιδιαίτερη κάμψη παρόλη την πολύχρονη οικονομική κρίση. Καθώς η ελληνική κουλτούρα του καφέ είναι συνδεδεμένη τόσο με τις καφετέριες όσο και με τα καφενεία, οι επιχειρήσεις εστίασης συνεχίζουν να θάλλουν, παρά τις οικονομικές δυσκολίες. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την, έντονη τα τελευταία χρόνια, τάση για «καφέ στο χέρι», αλλά και τον τουρισμό, αντιλαμβανόμαστε πως η καφετέρια ή το καφενείο αποτελεί μια δημοφιλή επιλογή για αρκετούς επιχειρηματίες.

Όπως κάθε μορφή επιχειρηματικότητας, έτσι και μια επιχείρηση εστίασης που ασχολείται με τον καφέ παρουσιάζει δυσκολίες, ρίσκο αλλά και κακοτοπιές. Συγκεντρώσαμε μερικά βασικά ζητήματα γύρω από την εστίαση στον χώρο του καφέ που πρέπει να έχει στο μυαλό του όποιος κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο, αλλά και όποιος αναρωτιέται πως μπορεί να προχωρήσει την επιχείρηση του ένα βήμα παραπέρα.

 

Οι βασικές συμβουλές γύρω από μια νέα καφετέρια, ουσιαστικά αναπτύσσονται γύρω από μια κύρια και πρωταρχική συμβουλή :

Μην ξεχνάτε ποιο είναι το βασικό σας προϊόν!

Σίγουρα, σε μια καφετέρια το όμορφο περιβάλλον, τα όμορφα έπιπλα και το σωστό marketing είναι εξαιρετικά σημαντικά, καθώς ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα αυξημένος και οι διαθέσιμες επιλογές για τον καταναλωτή πολλές. Παρ’ όλα αυτά, αυτό που έχει την περισσότερη σημασία για μια επιχείρηση εστίασης που στηρίζεται στον καφέ, δεν είναι άλλο από τον ίδιο τον καφέ! Μια επιχείρηση που δεν σερβίρει σωστά και ποιοτικά ροφήματα δεν έχει μέλλον στο  χώρο, όσα λεφτά και να δαπανήσει στο marketing και όσο εξαιρετικό σχεδιασμό και να έχει το εσωτερικό της. Για να φτάσει μια καφετέρια να σερβίρει τον καφέ που αξίζουν οι πελάτες της, υπάρχουν διάφορα βήματα που πρέπει να γίνουν, από την επιλογή της μηχανής και του καφέ, μέχρι την πρόσληψη του προσωπικού και την ποικιλία των ροφημάτων!

  - Γνωρίστε τον καφέ σε βάθος

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης καφετέριας, είναι το να γνωρίσετε τον καφέ σε βάθος. Το ελληνικό κοινό είναι πλέον ενημερωμένο, «διαβασμένο» και ξέρει τη ζητά από μια κούπα καφέ. Δοκιμάστε διαφορετικά χαρμάνια, μάθετε για τα χαρακτηριστικά των μονοποικιλιακών καφέδων, εξοικειωθείτε με διαφορετικούς τρόπους εκχύλισης, «ξεκλειδώστε» τα μυστικά του καφέ. Μάθετε από πρώτο χέρι τι χαρμάνι χρειάζεται για έναν σωστό freddo ή από την άλλη πλευρά, ποια εκχύλιση αναδεικνύει τα αρώματα ενός single-origin καφέ από την Κένυα και πόσο φρέσκος πρέπει να είναι ο καφές που θα σερβίρεται. Αυτή η εμπειρία, πέρα από το ότι θα σας επιτρέψει να πάρετε σημαντικές αποφάσεις σχετικά με την φυσιογνωμία του μαγαζιού σας, θα σας βοηθήσει σημαντικά στα επόμενα βήματα.

 

  - Αναγνωρίστε τον ανταγωνισμό, επιλέξτε τοποθεσία, διαλέξτε το κοινό σας

Επιλέξτε προσεκτικά την τοποθεσία που σκοπεύετε να ανοίξετε την καφετέριά σας και κατόπιν, κάντε αναγνωριστικές έρευνες ώστε να γνωρίσετε τον ανταγωνισμό, αλλά και να προσδιορίσετε το κοινό σας. Μια επίσκεψη (κι ένας καφές) σε όλες τις επιχειρήσεις που θα γειτονεύουν με τη δική σας, είναι επιβεβλημένη. Τι είδους καταστήματα έχει η περιοχή που επιλέξατε; Πώς μπορείτε να κάνετε τη δική σας καφετέρια να ξεχωρίσει; Παρατηρήστε τους ανθρώπους που πίνουν καφέ γύρω σας και προσπαθήστε να μαντέψετε όχι μόνο τι καφές τους αρέσει, αλλά και τι καφές τους λείπει, με βάση την εμπειρία που αποκομίσατε από τις βόλτες σας στη γειτονιά.

 

  - Ξεκαθαρίστε την φυσιογνωμία του μαγαζιού σας

Όσο πιο ξεκάθαρη είναι η φυσιογνωμία της καφετέριας σας, τόσο πιο σίγουρη είναι η πορεία της προς την επιτυχία. Αν σκοπεύετε να στήσετε μια επιχείρηση που στηρίζεται αποκλειστικά στον καφέ, είναι αδιανόητο να κάνετε εκπτώσεις στην ποιότητα και την ποικιλία του βασικού σας προϊόντος. Αν, από την άλλη πλευρά, σκοπεύετε να δώσετε έμφαση σε λύσεις γρήγορου φαγητού και θέλετε τον καφέ ως συμπλήρωμα, μπορείτε ενδεχομένως να περιορίσετε την ποικιλία των ροφημάτων που θα σερβίρετε, επιλέγοντας ποιοτικές επιλογές από τους πιο δημοφιλείς καφέδες. Καθορίστε την φυσιογνωμία του καταστήματός σας ανάλογα με τις γνώσεις σας, το μεράκι σας, αλλά και τον ανταγωνισμό, την τοποθεσία και το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

 

 - Επιλέξτε προμηθευτή καφέ 

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την επιτυχία της καφετέριας σας, είναι η επιλογή του προμηθευτή σας σε καφέ. Έχετε επιλέξει να σερβίρετε μία μάρκα καφέ, ή θα προτιμήσετε να δώσετε στους πελάτες σας περισσότερες επιλογές; Όποια και να είναι η επιλογή σας, είναι σημαντικό να συνεργαστείτε με έναν προμηθευτή που θα αναγνωρίζει τις ανάγκες σας, θα έχει συμφέρουσες τιμές χοντρικής, και θα είστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να σας αφήσει ποτέ να «ξεμείνετε» από καφέ. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το κατάστημα με το οποίο θα επιλέξετε να συνεργαστείτε να είναι στελεχωμένο από ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τον  καφέ, έτσι ώστε να μπορούν να σας βρουν λύσεις αλλά και να σας προτείνουν αλλαγές, όταν αυτό είναι απαραίτητο.

 

 - Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή της μηχανής καφέ


Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η μηχανή καφέ θα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του εξοπλισμού του καταστήματός σας. Κάντε μια σχετική έρευνα αγοράς, ελέγχοντας τόσο τις καινούριες μηχανές, όσο και τις μεταχειρισμένες. Εξετάστε την λύση χρησιδανείου, μόνο αν έχετε καταλήξει σε μια συγκεκριμένη μάρκα καφέ που θέλετε να σερβίρετε και πάντοτε ελέγχοντας εξονυχιστικά τους όρους του συμβολαίου και συγκρίνοντας τις τιμές της αγοράς. Έχετε πάντοτε στο μυαλό σας πως είναι σημαντικό να μπορείτε να ρυθμίζετε τη μηχανή σας όπως εσείς θέλετε, αλλά και να έχετε την ελευθερία να κάνετε μόνος σας την επιλογή του καφέ που θα σερβίρετε, καθώς και των συνοδευτικών του.

  - Επενδύστε στο προσωπικό σας 

Έχετε επιλέξει ποιοτικά χαρμάνια καφέ, έχετε αγοράσει μια καλή μηχανή καφέ… και τα δύο όμως δεν μπορούν να αποδώσουν όπως πρέπει, στα χέρια ενός άπειρου barista. Κάθε πόστο, από το σέρβις μέχρι την καθαριότητα είναι εξαιρετικά κρίσιμο για μια επιτυχημένη καφετέρια, αλλά εκπτώσεις στον barista είναι αδύνατον να γίνουν. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, συζητήστε με τον υποψήφιο barista: είναι πραγματικά ενημερωμένος γύρω από τον καφέ; Έχει το ίδιο πάθος με σας για το αγαπημένο σας ρόφημα; Παρακολουθεί σεμινάρια, εξελίσσεται, μελετά; Έχει να προτείνει λύσεις γύρω από τον καφέ; Το ίδιο σκεπτικό πρέπει να ακολουθηθεί και για το υπάρχον προσωπικό της καφετέριας : το προσωπικό σας, αλλά και εσείς, πρέπει να είστε πάντα ενημερωμένοι για τις εξελίξεις γύρω από τον καφέ, αλλά και για τον ανταγωνισμό.

 

 

Το στήσιμο μια επιτυχημένης επιχείρησης εστίασης φυσικά δεν σταματά στα παραπάνω, αφού είναι ένας μακρύς, πολλές φορές επίπονος δρόμος, που όμως αποζημιώνει με τα αποτελέσματα του, αν γίνει σωστά. Μια σωστά στημένη καφετέρια, που επενδύει στον ποιοτικό καφέ και γνωρίζει πώς πρέπει να κινηθεί, μπορεί να είναι μια εξαιρετικά επικερδής επιχείρηση – αλλά και μια ευχάριστη, εποικοδομητική εργασία. Αυτό που έχει σημασία, αλλά κι αυτό που εν τέλει μένει, είναι ο καλός καφές.